Forum www.ateneum09.fora.pl Strona Główna www.ateneum09.fora.pl
Forum studentów Ateneum 2009 grupa 4.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytania na egzamin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ateneum09.fora.pl Strona Główna -> Semestr III / DYDAKTYKA OGÓLNA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magdalena.o




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 15:06, 13 Gru 2010    Temat postu: pytania na egzamin

http://www.speedyshare.com/files/25683039/DYDAKTYKA_pytania_na_egzamin.rar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr zajac




Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:43, 06 Sty 2011    Temat postu:

Moglby ktos napisac pytania na ten egzamin z dydaktyki??? ten link niestety mi sie nie otwiera. dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Beata Schadach




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 16:29, 06 Sty 2011    Temat postu:

Pytania egzaminacyjne z dydaktyki.

1. Co to jest dydaktyka?
Jest to sztuka nauczania, nauczanie wychowujące (powiedział to Herbert).

2. Pojęcie kryzysu ( nie wiem jak będzie skonstruowane pytanie dokładnie).

Mamy kryzys:
- kultury – kryzys wartości
- nauki – scjentyzmu

3. Co jest istotą kryzysu scjentyzmu?
Istotą jest stosowanie metod badań przyrodniczych w stosunku do badań człowieka nad człowiekiem i jego kultury.

4. Co jest podstawą filozoficzną szkoły Herbarta?
Kantyzm i idealizm niemiecki.

5. Stopnie formalne nauczania wg Herbarta.
- jasność
- kojarzenie
- system
- metoda
Będzie polecenie uszereguj albo wybierz. Kolejność jest bardzo ważna.


6. Co to jest pojęcie u Herbarta?
Obejmuje ogólne i istotne cechy rzeczy, zjawisk, procesów.

7. Jaka jest filozofia szkoły Deweya?
Pragmatyzm – instrumentalizm (te dwa pojęcia znaczą to samo)

8. Pełen akt myślenia w ujęciu Deweya (będzie prawdopodobnie polecenie żeby uporządkować).
- odczucie trudności
- określenie (zdanie sobie sprawy z ) trudności
- postawienie hipotezy
- wnioski z tej hipotezy , czyli weryfikacja teoretyczna
- weryfikacja empiryczna

Czy te fazy są fazami budowy lekcji? NIE! To są fazy myślenia a nie fazy budowy lekcji!

9.Co to jest system dydaktyczny?
Jest to układ elementów , które umożliwiają realizację przyjętego celu kształcenia.

10.Przyporządkuj twórców do odpowiedniej definicji uczenia się.

Sośnicki – proces poznawania rzeczywistości

Bandura – jest procesem poznawania rzeczywistości dokonującym się przez zdobywanie doświadczeń indywidualnych oraz gromadzenie doświadczeń społecznych wsłczesnych i minionych pokoleń.

Nawroczyński – uczenie się jest to nabywanie umiejętności i wiadomości.

11. Teorie doboru treści kształcenia.

- formalizm – ważna jest forma wiedzy
- encyklopedyzm – ważna jest ilość wiedzy
- utylitaryzm – ważne jest zastosowanie wiedzy

12. Fazy wg Komeńskiego i Pestalozziego ( wymień, uporządkuj)

Komeński:
- rozumienie
- zapamiętywanie
- używanie

Pestalozzi:
- przeżycie spostrzeżeniowe
- nazwanie przedmiotów spostrzegania (cechy)
- opis ich cech
- zdefiniowanie pojęcia

13. Ogniwa procesu uczenia się.

- uświadomienie celów
- zaznajomienie z nowym materiałem
- kierowanie procesami uogólniania (kształtowanie pojęć)
- utrwalanie wiadomości
- kształtowanie umiejętności i nawyków
- wiązanie teorii z praktyką
- kontrola i ocena wyników

14. Zasady nauczania: definicja, ogólna charakterystyka jednej wybranej zasady, 3 zdania.
- zasada poglądowości
- zasada przystępności w nauczaniu
- zasada aktywnego i świadomego udziału uczniów
- zasada systematyczności
- zasada trwałości wiedzy
- zasada operatywności wiedzy
- zasada wiązania teorii z praktyką
To są wszystkie zasady a trzeba wybrać jedną z nich i opisać w 3 zdaniach. One są opisane w tej książce, której rozdział zkserowany krążył w zeszłym roku.

Pytań jest 14, bo tam 12 i 13 zostało połączone i wyszło 14 a nie 15.


Jak ktoś ma bardziej obszerne odpowiedzi to może dopisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr zajac




Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:44, 06 Sty 2011    Temat postu:

Bardzo Ci dziekuje. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ateneum09.fora.pl Strona Główna -> Semestr III / DYDAKTYKA OGÓLNA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin